Zdrowy posiłek w pracy

utworzone przez | Lut 4, 2020 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Prawidłowe odżywianie jest kluczowym elementem, mającym bezpośredni wpływ na efektywność i wydajność w trakcie pracy. Dla wielu osób pogodzenie zdrowego sposobu żywienia z pracą jest trudnym zadaniem.

Jakie nawyki żywieniowe powinniśmy wypracować? Jak komponować codzienny jadłospis, tak aby zadbać o zdrowe jedzenie do pracy?

 

Przygotowanie posiłków do pracy z wyprzedzeniem

Zaplanowanie zdrowych posiłków do pracy pozwala nam na przygotowanie potraw dostosowanych do naszych preferencji. Zdrowe posiłki zapewnią energię na cały dzień.

na drugie śniadanie doskonale sprawdzą się owoce oraz warzywa w różnorodnej postaci: koktajle, desery, sałatki, czy też kanapki ze świeżymi warzywami

zdrowy lunch do pracy powinien zawierać węglowodany złożone. Przykładowo: makaron pełnoziarnisty, kasza, czy też ryż połączony ze źródłem białka: mięso, ryba, warzywa strączkowe oraz warzywa w postaci surówki lub gotowanego dodatku z niewielką ilością tłuszczu

 

Rozpoczęcia dnia od zdrowego śniadania

Omijanie śniadań to jeden z najczęściej występujących błędów żywieniowych, który może skutkować spadkami energii w ciągu dnia oraz spożywaniem większych objętościowo posiłków wraz z kolejnymi posiłkami. Wraz ze śniadaniem powinniśmy dostarczyć węglowodany złożone zapewniających długotrwałe źródło energii w połączeniu ze źródłem białka.

– jedzenie do pracy – śniadanie: doskonale sprawdzą się owsianki na bazie nieprzetworzonych zbóż połączone z produktami mlecznymi i świeżymi owocami lub jajka z pieczywem pełnoziarnistym i warzywami

 

Regularne przerwy między posiłkami

Spożywanie posiłków z zachowaniem 3-4 godzinnych odstępów czasowych pozwala na zapewnienie:

– stałego źródła energii dla organizmu, zapobiegając spadkom poziomu cukru w ciągu dnia. Mniejsze objętościowo porcje regulują apetyt i zapobiegają napadom głodu w ciągu dnia

– prawidłowej pracy układu trawiennego, zapewniając prawidłowy metabolizm, który sprzyja zachowaniu prawidłowej masy ciała i funkcjonowania organizmu

 

Zaplanowanie przerwy na posiłki w pracy

Spożywanie posiłków w zaplanowanym czasie, pozwala na dostarczenie niezbędnych do funkcjonowania wartości odżywczych. Jedzenie powoli, bez pośpiechu zapewnienia szybsze odczucie  poziomu sytości i zapewni lepszy metabolizm.

 

Unikanie podjadania między posiłkami

Ustal główne posiłki i nie pojadaj między nimi. Sięganie po przekąski między posiłkami powoduje rozregulowanie pracy organizmu, a niezdrowe przekąski dają jedynie chwilowy zastrzyk energii.

 

Nawadnianie organizmu

Nie zapominaj o regularnym nawadnianiu organizmu. Bez względu na to czy masz pracę wymagającą wysiłku fizycznego czy pracę biurową, woda jest niezwykle istotna dla dobrej kondycji Twojego organizmu.

 

Zdrowy lunch do pracy – co powinien zawierać?

Potrawy pełne warzyw, owoców, pełnoziarnistych zbóż oraz białka. Zapewnią Ci długotrwałe uczucie sytości oraz zmniejszą ochotę na kaloryczne przekąski.  Podczas wyboru jedzenia do pracy zadbaj, aby produkty były różnorodne, miały niski stopień przetworzenia oraz charakteryzowały się wysoką gęstością odżywczą.

 

Zamawianie posiłków z dostawą do pracy

Jeżeli nie masz czasu na przygotowanie posiłków we własnym zakresie idealnie sprawdzą się posiłki dostarczone do Twojej pracy. Coraz więcej firm dbając o zdrowie swoich pracowników zapewnia im dostęp do ciepłego posiłku dostarczonego w przerwie na lunch. Dofinansowanie posiłków to benefit pracowniczy, który coraz bardziej zyskuje na popularności.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *