Zdrowy posiłek w pracy

utworzone przez | Lut 4, 2020 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Prawidłowe odżywianie jest kluczowym elementem, mającym bezpośredni wpływ na efektywność i wydajność w trakcie pracy. Dla wielu osób pogodzenie zdrowego sposobu żywienia z pracą jest trudnym zadaniem.

Jakie nawyki żywieniowe powinniśmy wypracować oraz jak komponować codzienny jadłospis, tak aby zadbać o zdrowe odżywianie w trakcie pracy?

Przygotowanie posiłków do pracy z wyprzedzeniem

Zaplanowanie zdrowych posiłków do pracy pozwala nam na przygotowanie potraw dostosowanych do naszych preferencji oraz pozwoli nam na dostosowanie rodzaju spożywanych posiłków do planu dnia.

na drugie śniadanie doskonale sprawdzą się owoce oraz warzywa w różnorodnej postaci: koktajle, desery, sałatki, czy też kanapki ze świeżymi warzywami

zdrowy lunch do pracy powinien zawierać węglowodany złożone: makaron pełnoziarnisty, kasza, czy też ryż połączony ze źródłem białka: mięso, ryba, warzywa strączkowe oraz warzywa w postaci surówki lub gotowanego dodatku z niewielką ilością tłuszczu

Rozpoczęcia dnia od zdrowego śniadania.

Omijanie śniadań to jeden z najczęściej występujących błędów żywieniowych, który może skutkować spadkami energii w ciągu dnia oraz spożywaniem większych objętościowo posiłków wraz z kolejnymi posiłkami. Wraz ze śniadaniem powinniśmy dostarczyć węglowodany złożone zapewniających długotrwałe źródło energii w połączeniu ze źródłem białka.

– doskonale sprawdzą się owsianki na bazie nieprzetworzonych zbóż połączone z produktami mlecznymi i świeżymi owocami lub jajka z pieczywem pełnoziarnistym i warzywami

Regularne przerwy między posiłkami.

Spożywanie posiłków z zachowaniem 3-4 godzinnych odstępów czasowych pozwala na zapewnienie:

– stałego źródła energii dla organizmu, zapobiegając spadkom poziomu cukru w ciągu dnia, mniejsze objętościowo porcje regulują apetyt i zapobiegają napadom głodu w ciągu dnia

– prawidłowej pracy układu trawiennego, zapewniając prawidłowy metabolizm, który sprzyja zachowaniu prawidłowej masy ciała i funkcjonowania organizmu

prawidłowej pracy układu trawiennego, zapewniając prawidłowy metabolizm, który sprzyja zachowaniu prawidłowej masy ciała i funkcjonowania organizmu

Zaplanowanie przerwy na posiłki w pracy

Spożywanie posiłków w zaplanowanym czasie, pozwala na dostarczenie niezbędnych do funkcjonowania wartości odżywczych, a jedzenie powoli, bez pośpiechu zapewnienia szybsze odczucie  poziomu sytości i zapewni lepszy metabolizm.

Unikanie podjadania między posiłkami

Ustal główne posiłki i nie pojadaj między nimi, sięganie po przekąski między posiłkami powoduje rozregulowanie pracy organizmu, a niezdrowe przekąski dają jedynie chwilowy zastrzyk energii.

Nawadnianie organizmu

Nie zapominaj o regularnym nawadnianiu organizmu, bez względu na to czy masz pracę wymagającą wysiłku fizycznego czy pracę biurową, woda jest niezwykle istotna dla dobrej kondycji Twojego organizmu.

Zdrowy lunch do pracy – co powinien zawierać?

Potrawy pełne warzyw, owoców, pełnoziarnistych zbóż oraz białka zapewnią Ci długotrwałe uczucie sytości oraz zmniejszą ochotę na kaloryczne przekąski.  Podczas wyboru zdrowych posiłków do pracy zadbaj, aby produkty były różnorodne, miały niski stopień przetworzenia oraz charakteryzowały się wysoką gęstością odżywczą.

Zamawianie posiłków z dostawą do pracy

Jeżeli nie masz czasu na przygotowanie posiłków we własnym zakresie idealnie sprawdzą się posiłki dostarczone do Twojej pracy. Coraz więcej firm dbając o zdrowie swoich pracowników zapewnia im dostęp do ciepłego posiłku dostarczonego w przerwie lunchowej, a dofinansowanie posiłków to benefit pracowniczy, który coraz bardziej zyskuje na popularności.

Platforma e-Lunch

Umożliwia składanie zamówień w prosty i szybki sposób, łącząc restauratora z firmą zamawiającą posiłki, dzięki czemu proces zostaje przeniesiony do systemu i jest dostępny z każdego urządzenia i miejsca.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *